Z każdym rokiem coraz więcej firm odkrywa szereg korzyści, jakie zapewnia digitalizacja HR. Cyfryzacja firmowych procesów i dokumentów pomaga oszczędzać czas i pieniądze, ułatwiając pracę specjalistów z zakresu kadr i płac. Poznaj 6 obszarów codziennej pracy HR & Payroll, które najwięcej zyskają na inwestycji w oprogramowanie Teta HR.

1.     Digitalizacja HR w procesie rozliczania czasu pracy

Oprogramowanie kadrowo-płacowe Teta AIR wspiera menedżerów i kierowników zespołów w zakresie prowadzenia ewidencji czasu pracy – zarówno w zakresie miesięcznych podsumowań, jak i odnotowywania nagłych nieobecności. Warto również podkreślić, że zgromadzone w ten sposób informacje można z łatwością uwzględnić w cyklicznych raportach wewnętrznych.

 

2.     Uproszczone zarządzanie nadgodzinami pracowników

Funkcjonalności systemu Teta AIR znacząco usprawniają digitalizację procesów HR w zakresie rozliczania nadgodzin. Za pomocą narzędzi systemu Teta AIR błyskawicznie poinformujemy pracowników o zleceniu nadprogramowej pracy, zyskamy również wzgląd w aktualny etap zleconych godzin nadliczbowych. Oprogramowanie pomoże również ustalić optymalny termin do odbioru dnia wolnego jako ekwiwalentu za wykonaną pracę.

 

3.     Planowanie grafików pracy

Ustalanie harmonogramu pracy to proces, który nie ogranicza się wyłącznie do przypisania określonego zakresu godzin poszczególnym pracownikom. Określająca grafik kadra pracownicza musi mieć na uwadze szereg zróżnicowanych wytycznych wynikających z kodeksu pracy – harmonogram pracowników musi uwzględniać m.in. niezbędne przerwy dobowe oraz tygodniowe, czyli minimalny odstęp czasu pomiędzy zakończeniem pracy jednego dnia, a jej rozpoczęciem dnia kolejnego. Zgodność grafików z obowiązującym prawem jest na bieżąco sprawdzana przez system Teta AIR.

 

4.     Wystawianie deklaracji PIT oraz pasków płacowych

Teta AIR wspiera również digitalizację dokumentów HR & Payroll, takich jak wystawiane co miesiąc paski płacowe czy coroczne deklaracje PIT. Dokumenty podatkowe są przekazywane pracownikom w sposób wygodny oraz bezpieczny, gwarantując przy tym dostęp z dowolnego urządzenia mobilnego. Możliwość udostępniania dokumentacji za pośrednictwem portalu on-line może okazać się nieoceniona m.in. dla przedsiębiorstw działających w modelu zdalnym bądź hybrydowym.

 

5.     Zarządzanie wnioskami pracowniczymi

Warto podkreślić, że digitalizacja dokumentów HR może objąć również najważniejsze wnioski pracownicze, związane m.in. z możliwość aktualizacji danych personalnych w postaci cyfrowej. Teta AIR umożliwia pracownikom błyskawiczną zmianę aktualnych danych adresowych, rachunku bankowego powiązanego z wynagrodzeniem czy informacji na temat pracy w ramach nadgodzin. System ułatwi również zgłaszanie pozostałych potrzeb, wymagających udziału pracowników działu kadr i płac.

 

6.     Przesyłanie wniosków urlopowych

Jednym z najważniejszych kryteriów, jakie powinna spełniać digitalizacja procesów HR, jest możliwość dostępu do systemu kadrowo-płacowego za pomocą dowolnego urządzenia z dostępem do internetu. System Teta AIR pozwala na złożenie wniosku urlopowego za pomocą urządzenia mobilnego, poinformuje również pracownika na temat pozostałych dni urlopowych.

 

Zapoznaj się z różnorodnością funkcji systemu Teta AIR

Powyższe funkcjonalności to zaledwie wycinek możliwości, jakie zapewnia nowoczesne oprogramowanie kadrowo-płacowe Teta AIR. To system skierowany do średnich przedsiębiorstw, które szukają sposobów na usprawnienie organizacji wewnętrznej. Gorąco zachęcamy do kontaktu i umówienia się na prezentację online z naszymi ekspertami, którzy odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Przekonaj się, że digitalizacja HR może być prostsza niż sądzisz.